Fotoreportáž z montáže mostového jeřábu v dílně technického zázemí MLV.

30.05.2012 11:11

Stavba mostového jeřábu ve stísněných prostorách budoucí dílny nebyla pro firmnu AZ-Jeřáby z Dubí  vůbec jednoduchá.

 

Nejdříve bylo nutné dostat do haly několikasetkilogramové sloupy podpírající jeřábové dráhy. S tímto úkolem pomohl Jiří Švarc bravurně ovládající svého "bejka".

 

Ještě týž den byly sloupy s přesností na milimetr usazeny a přichyceny k podlaze a betonovému věnci.

 

Druhý den došlo na montáž jeřábových drah. Ty však již byly těžší než sloupy a dovnitř je musela dostat Tatra s jeřábem firmy Oto Elektro.

 

První pokus (snad díky dešti) selhal ...

 

... a napodruhé jsou tam.

 

Jeřáb, který má zvednout jeřábové dráhy až těsně pod krov je však příliš velký, uloží pouze dvě ze čtyř částí dráhy.

 

Firma Rekoinsta zapůjčuje promptně jeřáb menší, musí se však udělat nový nájezd, aby menší automobil mohl do dílny zajet. Nájezd blekurychle upravuje Nona Volary.

 

Konečně jsou dráhy na svém místě, teď se již "jen" usadí opět s přesností na milimetry. Závěrečná a nejtěžší fáze montáže se odehraje za tři neděle.

 

Je 10. května a Petr Suchý s našim Johnem Deerem vykládá jeřábový nosník s celým pohonem a ovládáním. Je to nejtěžší kus celé montáže o váze 1,3 tuny.

 

Téměř hodinu trvá, než se podaří více jak tunový kus, který je širší než vstupní vrata, vmanévrovat dovnitř. Manévrování znepříjemňuje zejména montážní jáma uprostřed haly.

 

Nosníkje uvnitř a po jeho vyvážení se jej pokusí ke stropu zvednout jeřáb opět zapůjčený Rekoinstou.

 

Nosnost jeřábu je však na hraně a několikrát hrozí zablokování celého zařízení, protože "rafička v červeném" signalizuje přetížení.

 

Nosník je zvednut a teprve pod krovem je vyzkoušena přesnost obsluhy, protože jak po stranách, tak mezi krovem a jeřábovými drahami je vůle pouze několik centimetrů.

 

Jeřáb je usazen, zapojen, seřízen ......

 

.... a na závěr i odzkoušen zvednutím našeho šestitunového traktoru. Při zvedání byl naměřen průhyb jeřábového nosníku 13 mm. Po spuštění břemene se, jak stanoví normy,  průhyb opět vyrovnal. Je hotovo.

 

 

Naši přátelé

   

200004082-b33e7b4388/50000000.jpg